Follow by Email

Monday, December 5, 2011

RAHSIA PERANGAI ANAK =)

Assalamualaikum…hye all … kali nie myira nak share pasal anak … haha..walaupown myira x de anak…tapy myira nie kan seorang anak..hahaha…btol x ? kan kan kan… myira anak sulung taw ... hahaha


Anak Sulung
Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik.

... Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
* sering berjaya dalam hidup.
* lebih pandai mengambil hati orang tua.
* mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.

Anak Tengah

Biasanya anak tengah lebih pelik sedikit dari anak-anak yang lain. Mereka lebih gemar berdikari dan membuat hal sendiri. ini kerana mereka adalah antara yang paling kurang ‘favourite’ di kalangan adik-beradik yang lain. Seringkali mereka juga teras terpinggir. Dalam banyak hal mereka merasakan diri mereka dipaksa untuk mengalah kepada si sulung atau si bongsu. Sebab itu di kalangan mereka juga kadangkala mudah dilanda tekanan. Oleh itu, anak tengah juga cuba untuk melakukan yang terbaik bagi diri mereka tanpa mengharapkan bantuan orang lain.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* lebih berdikari berbanding dengan si sulung atau adik beradik yang lain.
* lebih percaya dengan keyakinan sendiri.
* suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri.
* sering merasakan diri mereka terpinggir.
* terlalu mengalah

Anak Bongsu

Mendengar ungkapan anak bongsu saja cukup memadai untuk membuat tafsiran bagaimanakah sikap anak bongsu. Mereka sering digambarkan sebagai seorang yang manja dan besar kepala dan mahukan orang lain mengikut kehendak mereka sahaja. Mereka perlukan orang lain untuk melakukan apa saja dalam hidup. Sering dikatakan mereka kurang berjaya dalam hidup memandangkan sikap ketidakpercaya ibu bapa terhadap mereka. Biarpun mereka berjaya namun sikap ibu bapa sendiri membuatkan hidup mereka terbatas. Mungkin ibu bapa sentiasa berasakan anak bongsu memerlukan perlindungan mereka buat selama-lamanya.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* happy go-lucky dan yakin diri.
* manja.
* berkeinginan dan bercita-cita tinggi.
* sukar membuat keputusan sendiri.

Anak Tunggal

Dalam banyak kategori, ramai ingin menjadi anak tunggal. ramai yang beranggapan seronok menjadi anak tunggal memandangkan hanya mereka satu-satunya anak dalam keluarga. Mereka akan menjadi tempat sepenuh tumpuan, perhatian dan curahan kasih sayang ibu bapa. Mereka juga tiada persaingan dari adik-beradik yang lain. Dari sudut hubungan bersama ibu bapa, tidak dinafikan hubungan anak tunggal lebih kukuh dan erat. Mereka saling memerlukan antara satu sama lain, saling menyokong dan menggalakkan.

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

* sering merasakan diri mereka kesunyian.
* lebih berkeyakinan kerana sudah terbiasa segala yang dihajati tercapai.
* lebih bijak bergaul.
* lebih cepat matang.
* terlalu rapat dengan ibu bapa walau usia makin meningkat.
* sukar nak bertolak ansur dengan orang lain.

korang anak yg mne satu??

Monday, November 28, 2011

x taw la nak letak tajok pew...



IF you were born on the:

1st, 10th, 19th, 28th of any month you are number 1.
2nd, 11th, 20th, 29th of any month then you are number 2.
3rd, 12th, 21st, 30th of any month then you are number 3.
4th, 13th, 22nd, 31st of any month then you are Number 4.
5th, 14th, 23rd of any month then you are number 5.
6th, 15th, 24th of any month then you are number 6.
7th, 16th, 25th of any month then you are number 7.
8th, 17th, 26th of any month then you are number 8.
9th, 18th, 27th of any month then you are number 9.

Number 1
You are smart, a straight talker, funny, stubborn, hardworking, honest, jealous on a competitive basis, kind hearted, temperamental, friendly, and popular. You always want to be on the top and most likely to be independent. You are most likely to fall in love at a young age, but will marry once you mature! You are likely to have problems with people who have opposite views and you are most likely to take revenge over your enemies in a long time basis. You are a spender, but you will have a good profession in the future. If you are guy you will be very popular. You can go anywhere from the local shop to the heart of the parliament because you are positive and talented in numerous areas. But in your life you will always have some people who will work hard to bring you & your name down. Because of your intelligence, some might hate you. You are a
pioneer, independent & original your best match is 4, 6, 8 while a good match would be with 3,5,7

Number 2
No matter what, every one will love you because you are ruled by the Moon. You day dream a lot, you have a very low-self esteem, you need to have a back up for every move in your life, you are very unpredictable. You tend to change according to time and circumstances, selfish, have a very strong sense of musical and artistic talent and powerful verbal communication. You can be sweet as an angel and can be ruthless when double-crossed. Some might say you have a sixth sense. You will become a poet, writer, an artist or a businessperson. You are not strong in love, so your relationship will be in disarray until you settle down. If you are a girl, you will be responsible for your family. If you are a man, you tend to get involve in fights & arguments in the family. You will sacrifice your life for your family. You are gentle, intuitive with a broad vision. You make a well-balanced person. Your best match is 2, 7,5, and 9 no other people can put up with you!!!

Number 3
You are hardhearted and selfish most of the time. You always tend to have lots of problems within your family in the early stages but you will be able to cope with everything. You seem to have your way in everything. And from birth you would always have to work hard to achieve anything you want. You always make a point to set examples on others, especially the younger ones. Generally you are not a cool person. It's not easy dealing with you. A tough player you are! But once you are comfortable with someone, it will be a lasting friendship. You always earn respect from others. Your Ilk seems to have lots of worries and problems but they won't be for long. You will have brilliant kids! You love money a bit too much so temptation will push you to try endlessly. You will look after your family and help friends, so you will spend a life time just being
generous and kind (except for men born on the 21st). You love your freedom, creative and ambitious, a person who brings beauty, hope & joy to this world!!! Your best match 6 and 9. Good match 1, 3, and 5

Number 4
You are very stubborn, very hard working but unlucky in important matters in life, very cool and helpful. You might repel people away from you, you may cause nuisance to others if you area man, as you gifted are with understanding other people's problems. If you are a girl, you excel in your studies and arts. If you are a guy you spend most of your time with girl friends and you tend to have too much fun with your mates & girls. Your friends will spend your time & money and get on with their life and you will be left empty handed. So be careful! You love to spend. Your positive side is that you are always around to help family and friends. You always fall in love with those younger than you. You often live with disappointments but you will take good care of your family. You need to be careful of people who will take advantage of your kind heart (ahaks!). And beware of your relationships too. You are radical, patient, persistent, and a hit old-fashioned; you live with foundation & order. Your best match 1, 8. Good match 5, 6, and 7

Number 5
You are very popular and you can get things done only by talking. Even to your enemies! You are business-minded and like to do things spontaneously. You will be famous if you get involved in any business. Your friends and families will always ask for your help, and you are the one actually with the money to help your friends. You will have more than one relationship, but when you settle down you tend to be selfish. You tend to go for other relationships - even if you are married at times because of your popularity. You tend to get along easily with anyone because the numbers is a middle number. You love freedom and changes. You learn your life through your personal experiences. Your best match 1, 2, Good match 6, 8.

Number 6
Ooopppss... You were born to enjoy! You don't care about others. I mean you always wanted to have a lifetime of enjoyment. You will excel in either education or business management! You are talented, kind (but with only people who you think are nice), and popular. All good things come easily to you. Your mind and body is just made perfect for love. You are loveable by any number. But if you are a number 6 men, you will be involved in more than a few relationships until you get married. If you are a girl, most of you will get married/engaged early. You are a caring person towards your family and friends. You are a person of compassion, comfort & fairness, domestic responsibility, good judgment, and after all you can heal this world's wounds to make peace for everyone because
you have the great power and caring talent to take the world of love one step further.. Your best match 7, 6, and 9. Good match 4, 5

Number 7
You are realistic, confident, happy, and talented in education, music, art,
singing, and most importantly in acting. You also have a bad temper! You value your family status a lot; you will be in the top rank when you reach a certain age. If you are a guy you are popular with girls. Most of the number 7s faces lots of problems with their married life. Only a few are happy. You have everything in your life but with worries throughout your lifetime. You need to get ready looking for a partner rather than waiting. If you don't, then you might end-up being single. You are born to contribute to everyone's joy. Your best match is 2. Good matches are 1, 4

Number 8
You have a very strong personality and people will find it hard to understand you. You are more likely to suffer in your younger years. You might be also the one responsible to look out for your family. You often suffer all the way through life. You will learn life in a very practical way. You are the one who will fight for justice and may even die in the war too. You are normally very reserved with a handful of friends and most of the time, live life alone and always prepared to help others. However, once you settle down, (which is often late), then your had lucks will disappear. You will face unexpected problems such as encountering poisonous animals, and accidents. You are highly-disciplined, persistence, and courageous, and it is your strength that will take you to success. You are a great part of a family team. You are a fighter! Your Best match 1, 4 and 8. Good match 5

Number 9
You guys are the most incompatible people in the world. You are so strong, physically and mentally. You often have big-aims. You will work hard and will think it's still hard to get there, even if you already have gotten there! Normally you suffer in the early age from family problems and generally you will have to fight in life. You are respected by others. You were however very naughty in your childhood, and often got beaten up by your parents and had been involved in fights and you seemed to have suffered lots of injuries. But when you grow older you become calm and will fall into the quiet and dignified macho type. Love is not an easy matter for you. You are however good in engineering or banking jobs because people always trust you. Your family life is very good, but
you will always worry over your children. Your finer qualities are that you are humanitarian, patient, very wise & compassionate. You are born to achieve targets and serve every one equally without any prejudice. You are a role model for everyone. Your best match 3, 5, 6, and 9. Good match 2

Sunday, November 27, 2011

rambut baru .

assalamualaikum . hye all .. nie nak ctew . myira da potong rmbut . hahaaha... tgok la ...x lawa pown .ngeh2 . k la. daaa .


Published with Blogger-droid v2.0.1

Thursday, November 24, 2011

my luahan


Assalamualaikum…
Hye all…kali nie myira nak luahkan perasaan la…myira sedey la…x taw kat mane nak luah.. hurm…myira da start syg sowg dak nie..sblom nie.. myira anggap dea adeq jew…start kenal dea kat dlm fb . ayat pertama dea, dea tnye myira dok mnew . dea ingt myira dok kat kg myira kat sg besar..haha..too kg myira la mengong…hahah…pastoo myira blik kg..kitaowg meet kat kg taw…meet at parit 13..kat atas jmbatan with my sister..mesha…hurm...jumpa biase jew kan…ctew perihal masing2…then myira kene blik kota dmnsara…so say bubye kat dea la…then dea post kat fb dea ade meet sowg kakak yg comel..hahaha…mengong la dea too…mne dew comel..dea x nmpk kew ? hahaha…hurm…then akak dpt taw adeq blik shah alal naek fixie kan ? dari sg besar until kota dmnsara…wow! Akak terperanjat taw…than kaki adeq mengayuh kan ? terror la…pastoo mlm msg tat hp..adeq ckp adeq saket kaki travel naek fixie too…hahaha…akak ckp rest bnyk2 kan ? hahaha…after that we chit chat mcm biase mcm adeq n kakak…after bapew minggu ha ? da lupa la…adeq ade prob ngan gf adeq kan ? akak tlg tenang kan adeq …adeq nak wat mcm2 tapy akak halang kan ? hurm…then akak dpt taw adeq nan gf adeq clash…wahhh …terkejot la akak…adeq jady mcm org x betol skit….frust kan…then adeq ckp dead a remove adeq dry fb adeq…then dlm last week adeq ckp prasaan adeq dan kakak da berubah jady love kan ? shock maa…tapy akak layan gak…sbb akak senang nan adeq…oo skunk akak nak ckp nan adeq…akak da rse laen mcm taw…x taw la..akak Cuma takowt adeq tpoo akak…adeq Cuma nak cary pengganti adeq jew kan ? ntah la akak da konpius taw…hurm…tapy skunk laen sgt …akak da rse mcm kehilangan sbb adeq dab pew ary x msg akak kan ? sbb kedit low kan ? hurm…akak saba jew adeq…ary2 akak 2gu adeq..tapy no news from adeq…ntah la…akak da jady mcm owg mengong…smpy skunk akak still pk adeq Cuma maen2 jew ary to kan ? bukan betol2 kan ? hurm.. k la..smpy sinie jew nk luah…bnyk ag nak luah kat sinie tapy…ntah la…adeq mse myira luahkan ag…
Asslamualaikum….

Tuesday, November 22, 2011

malaysia menang !

assalamualaikum . walaweyh . malaysia mnang la weyh . gle la . aku ske gle . saket tekak aku menjrit bgai org gla kat umah . haha . opps . kantoi . k lah too jew nk post mlm nie  . nk dgr lg selamanya nie . bubye .


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sunday, November 20, 2011

Tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas



Assalamualaikum…hye nie post kali kedua tok hari ini… hahahaha… bace la…
Berikut adalah tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas bukan kerana terpaksa;

-Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.

-Si dia byk menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.

-Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2 (maksud: mengambil berat setiap apa yg dilakukan oleh kekasihnya.)

-Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

-Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.

-Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.

-Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

-Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.

-Si dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

-Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.

-Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.

-Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.

-Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

-Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.

-Si dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.

-Si dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.

-Si dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.

-Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

-Apabila timbul org ketiga,si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

-Si dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

-Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.

-Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi anda?)

HARGAILAH MEREKA dan terimalah mereka seadanya… Berilah diri anda peluang utk kembali mencintai seorang yg bergelar lelaki.

30 perkara perempuan tidak bagitahu lelaki .


Assalamualaikum…. Hye all , this time myira nak post 1 perkara yang penting gak… hahahaha…ramai juga yang tak taw…bace la….
1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yan...g dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Thursday, November 17, 2011

Mohamad Irfan Zikri


Assalamualaikum…
Hye all blogger’s…
Da lame x update blog kan
X taw nak update ape…
hurm… no story la..
nak story ape erk ?
haaaa… myira baru jady kakak sedara…
best nye… comey taw Mohamad Irfan Zikri .
nie myira selitkan sikit gambar dak comey too…


Tembam kan pipi dea ?







Nie la mak dea …





Irfan yang seksi …myira suka sgt pic nie...


Nie la bapak dea …






Da tydo da … hehehehe

sekian saja la...bubye...
Assalamualaikum....